Tuesday 26 January 2010

Åh, Pavel!

I allmänhet undviker jag reklam i bloggen men gör ett undantag för att slå ett slag för min frisör Pavel på HairDesign i Vršovice. Han kan inte bara klippa bra, göra god espresso och pedagogiskt förklara varför mitt hår aldrig kommer att se ut riktigt som Mirandas i Sex and the City, han svarar också tålmodigt på en massa frågor om den tjeckiska frisörbranschen som jag behöver för ett projekt jag håller på med.
Tack Pavel - mitt sökande är över och jag vet nu vart jag och mitt hopplösa hår ska gå i fortsättningen.

Ouppnåeligt.

4 comments:

  1. Grattis!! Jag har sjalv inte hittat min gud annu, men fortsatter soka. Jag fick forresten forklarat for mig for ett antal ar sen, efter att ha betalat 650 kr for en permanent som holl i 4 dagar, att mitt har ar "oelastiskt!. Far jag ga med i de hopplosa harens klubb? Ha det gott!

    ReplyDelete
  2. Mitt hår är nog också oelastiskt - påminner mest om halm faktiskt... Totalt oböjligt, växer precis som det vill. Bara att foga sig. Välkommen i "hopplösa harens" klubb!;-)

    ReplyDelete
  3. Jag tycker inte att du ska ge upp dina Miranda-drömmar. Oavsett hur duktig Pavel än må vara, så har han aldrig vidrört hennes hår, och alltså har han ingen aning om ditt hår är på pricken likt hennes eller inte.

    /Marie-Louise

    ReplyDelete
  4. Mja, det är visserligen sant, men han vet att jag har det rakaste av alla hår. Efter en snabb blick på Miranda sa han "Hon har hår med självfall." ("Och en personlig stylist", skulle man kunna tillägga för att känna sig lite bättre.)

    ReplyDelete